Hva er din verste tidstyv?

Hvordan er det med deg,er du dyktig på å få gjort det du ønsker i hverdagen?  Den største tidstyven i mitt liv er de to ordene «skal bare«. Jeg skal bare en rask tur innom facebook, jeg skal bare lese litt nyheter og med hjemmekontor er det veldig lett å bli hengt opp i skal bare gjøre noe i huset…. Noen som kjenner seg igjen?

1. januar hoppet jeg inn i det nye året med masse spennende planer.Første delen av januar forsvant i veldig mange jeg  «skal bare», og da jeg endelig var klar for å sette i gang med mine nye prosjekt, skulle jeg bare starte mandag med en herlig morgentur. Endte på legevakten med  brukket håndledd, gips og etter 10 dager ble det tilogmed operasjon.  Så nå sitter jeg her skrudd sammen og trener tålmodighet. Tar sjansen og ser om jeg klarer å få ned noen ord, selv om jeg kun kan skrive med venstre hånden.

vil mens du kan

Utrolig nok har humøret vært på topp , og jeg har klart å bruke dette konstruktivt. Dette har gjort meg  klokere. Det er viktig å ha gode planer som ikke lar seg distrahere av «skal bare» , og de kloke ordene av Franck Beck minner meg på at ingenting er en selvfølge.

«Hva som helst,kan skje hvem som helst, når som helst og hvor som helst», sier presten Per Anders Nordengen.

Hvordan er det med deg, har du mange «skal bare » eller andre tidstyver i hverdagen din?

Jeg tenker at jo mer bevist vi blir på hvordan vi ønsker å ha det i hverdagen, jo enklere er det å kvitte seg med tidstyvene. Det å ha gode fremtidsbilder, inspirerende planer og gode SMART mål, kan gi god motivasjon til å kaste vekk tidstyver.

Vil du lære mer om hvordan du kan lage deg et super bra 2015 , så er du velkommen på et annerledes og fargerikt foredrag/workshop  «Hvordan programmere deg selv til mer suksess i hverdagen»  12. mars på Nordstrand huset.. Du finner mer informasjon om  her