Hvordan lage seg en bra start på 2016! 

Glem alle nyttårsforsett! Kast ut ordet ikke , og bytt ordet må til «jeg vil».

Nå er det her! Et nytt år med blanke ark og fargestifter. Har du lagt noen gode planer for 2016, eller er du som veldig mange andre , tar en dag av gangen og det som skjer det skjer. Det blir sagt at 90% av det vi gjør, gjør vi på autopilot. Da tenker jeg det skal veldig lite til for å bli litt mer bevisst de valgene vi tar.

IMG_1579

Er du en som MÅ mye? Jeg mener at det eneste vi må er å forlate denne verden. Alt annet er et valg vi tar. Alle disse «måene» kan gjøre oss veldig slitne. Kast ut må og bruk VIL. Jeg vil gå på jobb, for da føler jeg mestring. Jeg vil gjøre lekser, for da er jeg forberedt.  Jeg vil spise frokost fordi da får jeg en god start på dagen. Jeg vil trene eller bevege meg hver dag, fordi da kommer godfølelsen . Når jeg har godfølelsen blir jeg optimistisk, glad og fornøyd med den jeg er. Da er det også enklere å bli bevisst de valgene jeg har resten av dagen.

Et annet ord du trykt kan kaste vekk er ordet ikke. Ordet ikke er et ord som hjernen vår forstår lite av.Isteden  kan du ende opp med å fokusere på det du ikke vil gjøre. Har du noen gang sagt til  til deg selv » nå må jeg ikke skli, nå må jeg ikke skli!» Det eneste hjernen hører skli, skli skli og plutselig ligger du rett ut.
Neste gang du hører deg selv si » jeg må ikke ……» så stopp opp og spør deg selv » hva er det egentlig jeg vil!

Ved å endre fokus til hva du vil , er det mye enklere å oppnå mer av det du faktisk ønsker i hverdagen.

Vil du lære mer om hvordan du kan programmere deg selv til å ta gode valg og spille på lag med deg selv ?
Velkommen på mitt foredrag » Ser du verden med riktige briller»

2. mars kl 1900 i lokalene til Vinderen Eldresenter
9.mars  kl 1900 på Nordstrand , Nordstrandhuset

Her er info

 

Lykke til ! Kast ut må og ikke, og lagdeg en god start på 2016.