Jeg har en drøm!

Hvordan ville samfunnet vært dersom folk var litt mer fornøyd med seg selv. Hva hadde skjedd om flere ble mer bevist hvordan en selv kan påvirke sin  egen hverdag. Det kommer ikke an på hvordan du har det, men hvordan du tar det er et kjent ordtak.

Vibeke det er så lett for deg, er en setning jeg ofte får høre. Ja i dag er det enkelt å starte dagen med  stjernebrillene (riktig holdning) på. Ja det er enkelt å snakke pent til meg selv om morgen, fordi jeg vet at mine første tanker, og min første indre dialog er det som fort preger resten av dagen. Dette har jeg trent på i mange år.  Jeg har forstått viktigheten av å spille på lag med den fantastiske  personen jeg skal tilbringe resten av mitt liv med. Nysgjerrig på hvem denne personen er? Nei ingen kjæreste, men faktisk meg selv.

Det er meg det kommer an på, og det er mine briller (holdning) og valg som avgjør hvordan min dag skal bli.

image

Hvordan er det med deg, spretter du opp med stjernebriller (riktig holdning) ser deg i speilet og sier «Yess, jeg er ok» eller er det enklere å ta på seg «finn 5 feil brillene» og lage seg en dårlig start på dagen?

Min drøm er å få flere folk til å være fornøyde med seg selv.

Er du fornøyd med deg selv, kan du både være, og gjøre en stor forskjell. Fornøyde personer snakker sjelden stygt om andre, de heier frem, og gleder seg over andres fremgang. Er denne personen en forelder, blir dette en god rollemodell. Barn lærer av de voksne.
Jeg tenker at barn som vokser opp med rollemodeller  som er fornøyde,trygge og snakker pent til og om selg selv, vil lære å behandle andre med respekt og omtanke.

Vi lever i dag i et prestasjons samfunn. Alt for mange av oss bli bedømt på hva vi gjør, isteden for hva vi er. Vi er på vei inn i en tid i hvor mange opplever å miste jobbene sine. Da er det enda viktigere å forstå at du er bra nok i den du er.

Du er unik.Det er ingen som er akkurat som deg. 

PS, dette brenner jeg så mye for, at jeg gir litt blaffen i mine dyslektiske utfordringer , og skriver det jeg tenker og mener.

Vil du lærer mer om OLSS metoden, metoden i hvordan bli mer fornøyd så finner du  mer info her